Welkom op de weblog van .... M S D I R K D E G R O O T....


zaterdag 9 februari 2008

Een Snert avond in de Soos ’t Oppertje


Het was rennen geblazen voor me, die vrijdagmiddag. Eerst een optreden met de Kleine Jantjes bij het SSKW, ( een vereniging die iets met vrijwilligers te maken heeft ?) En onmiddellijk na het zingen, als een speer naar de Soos. Er was daar een Snert avond en ik had afgesproken te komen helpen.
De snert met alles er op en er aan werd verzorgd door Els, Marieke en Vera. Ik had de eer, het Bar gebeuren te mogen doen.
Dit soort avondjes worden in het winterseizoen al jaren georganiseerd in onze soos. Ik ben er heel vaak bij geweest en eerlijk, het is bijna altijd reuze gezellig. Ook dit keer weer. Gemoedelijk sfeertje, lekker drankje, charmante bediening, heerlijk bordje erwtensoep met worst, roggebrood met spek en ouderwetse prijsjes. Wat wil een mens nog meer op vrijdagavond?

Maar toch, toch viel de opkomst mij een beetje tegen! Dat gebeurt wel vaker en dat is echt jammer. We hebben de schitterendste sociëteit die je maar bedenken kunt. En ook een grote groep enthousiaste vrijwilligers, die staan te trappelen om de handen uit de mouwen te steken! En Niesje, die alles op onnavolgbare manier coördineert! En toch………….
Dan denk ik wel eens: “Hoe zou dat nou komen? Hoe zou dat nou komen, dat er in een vereniging met 140 havenleden en bijna 600 roei-leden, relatief zo’n geringe belangstelling is voor dit soort dingen?”
Zou het dan toch misschien onbekendheid zijn? Als dat waar is, dan moet er echt meer tamtam van gemaakt worden! Ik geef U op een briefje, dat dit soort feestjes in de havensoos, gewoon echt hartstikke gezellig zijn. Dus: “Zeg het voort!”
Als U lange tijd niet bent geweest, of wellicht nog nooit, kom dan gauw eens een kijkje nemen. Je hoeft niet speciaal mee te eten! Gewoon een drankje aan de bar doet ook mee!
Het verplicht U tot niets en wie weet, gaat U het net zo leuk vinden als onze harde vaste kern!

Door Wim de Wit
N.b. Ik heb een kleine fotoreportage gemaakt. KLIK HIER

Geen opmerkingen: