Welkom op de weblog van .... M S D I R K D E G R O O T....


vrijdag 7 december 2007

St. Nicolaasavond 2007

Oh kom er eens kijken


5 december 2007. 's Avonds. Het is een pittige drukke dag geweest. Alle kinderen en kleinkinderen aan boord gehad. Opa is 65 jaar geworden! Tegenwoordig maken we het bijna nooit meer laat, dus zijn de kinderen om een uur of negen vertrokken. Het is inmiddels bijna elf uur. Emma slaapt al. Ik zit uiterst geconcentreerd achter de computer aan deze site te werken. Het is vreselijk slecht weer. Plensregens en heftige windstoten. Opeens een kabaal van jewelste. Bonken en kraken en piepen. Ik schrik me rot. Het lijkt alsof er touwen zijn gebroken en dat we op drift zijn geraakt. Ik wil naar buiten vliegen om polshoogte te nemen, maar bang! ... ik bots pardoes tegen St. Nicolaas aan, die zich door de schuifdeur probeert heen te worstelen. Ik sta perplex en tot mijn verbijstering volgen er ook nog drie zwarte Pieten. Kennelijk weten ze heel goed de weg bij ons aan boord, want nog voor ik me realiseer wat er gebeurt, ligt het hele Spaanse zootje bij Emma in de kooi.Wat blijkt het geval te zijn? St. Nicolaas heeft onthouden, dat ik met ingang van vandaag van Drees ga trekken.
Die gebeurtenis wil hij niet onopgemerkt voorbij laten gaan en dat vind ik heel plezant van hem. Hij heeft ook nog een kratje bier en een kilo pepernoten voor me meegebracht. Aardig toch? Emma komt haar kooi uit. We drinken met z'n allen nog een paar lekkere glaasjes wijn. Maar dan moet de Sint weer verder helaas. Hij heeft het nog druk!

Gelukkig was ik bij de hand genoeg om wat plaatjes te schieten. Als je ze wilt zien: Klik hier









Geen opmerkingen: